Noe å tenke på:

“Men alle vi som med utildekket ansikt ser Herrens herlighet som iet speil, blir forvandlet til det samme bilde fra herlighet til herlighet, som av Herrens Ånd”
-2.Kor 3:18 (ISV) -

torsdag 26. februar 2009

Guds historie med ditt liv

Så hvorfor laget jeg egentlig denne bloggen?
Det jeg egentlig vil, er å dele noen av tankene mine rundt livet vi har her på jorden. Hvordan vi kan få mest ut av livet, og ikke minst: Hvordan vi kan velsigne hverandre og tjene hverandre i kjærlighet.

Ingen må tro at jeg selv tror at jeg klarer alt dette og lever akkurat etter alt jeg skriver. Jeg er på ingen måte feilfri, men jeg har et mål. Jeg vil bruke det livet Gud har gitt meg til å tjene Ham og å tjene andre. Jeg vil oppfordre dere lesere til å gjøre det samme. Gud har kanskje ikke den samme planen for deg som for meg. (Han har faktisk en helt unik og perfekt tilrettelagt plan for livet ditt.) Men uansett hva plan han har for deg, så er vi alle kalt til å elske hverandre og tjene hverandre i kjærlighet. Så om du vil tjene Ham, så er dette et sted å begynne. Jesus snakket selv om dette mange ganger, og ikke bare snakket han om det, Han viste i praksis hvordan han vil vi skal leve i forhold til hverandre. Om du ikke vet hvor du skal begynne, så begynn med Jesus. Jo Jesus gjorde mange tegn og under, men det var ikke det han var opptatt av. Han sa ikke: Se på meg, se hva jeg kan da. Jeg går på vannet. Nei! Alt Jesus gjorde gjorde han i kjærlighet til menneskene rundt seg. Bare sjekk selv.


Når alt kommer til stykket så er det er ikke alltid lett å få det til, når viljen vår først og fremst vil dekke våre behov og ønsker. Jeg er fullstendig overbevist om at Gud vil gi deg frimodigheten og kraften som trengst for å gjøre det du er kalt til. Han vil bo i deg, og gi deg det som skal til for å gjøre hans gjerning. Men det er du som er nødt til å ta det første steget og si til Gud: Gud, her er jeg, bruk meg. Du er nødt til å ville tjene andre med de velsignelsene Gud har gitt deg, jeg lover deg at Han komemr ikke til å tvinge deg til å gjøre det. Han har gitt deg fri vilje, men hvis du velger å følge Hans plan for livet ditt, vil han ta deg med på det største eventyret du kan drømme om. Jo, du vil alltid møte utfordringer og nederlag. Men husk, det er han som konstruerte deg med alle dine drømmer, ønsker og evner. Han kjenner deg bedre enn deg selv, og han vet den beste planen for ditt liv.

Så, er du med på turen gjennom Guds historie med ditt liv?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar